CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

sila tinggal kan link anda disini =)

Penaja

ads

Wednesday, March 30, 2011

myMetro | Pasukan khas buru lelaki simbah asid




Assalamualaikum..

Korg baca tak Metro hari ni?????
Ya Allah takotnyer kat malaysia skrg ni...
Ader plak org yg otaknye letak kat lutut,xpasal2 baling acid sesuka ati dia jer..mengong ke aper?
Dah la kat bdk2 sekolah..grrrr!
Sekarang ni nk g mana2 jgn la pergi sorg2,keluarla secara berkumpulan or at least ader sorg org lelaki..

Baca ni..please be careful!!


KUALA LUMPUR: Polis Brickfields menubuhkan pasukan khas bagi menjejaki seorang lelaki misteri bermotosikal sengaja menyimbah asid dalam beberapa kejadian di sekitar kawasan ini dan Bangsar, sejak awal tahun ini.
Ketua Polis Brickfields, Asisten Komisioner Wan Abdul Bari Wan Abdul Khalid berkata, pihaknya sedang menjejaki lelaki misteri dipercayai rakyat tempatan berdasarkan warna kulitnya.


Menurutnya, motif kejadian sukar dikesan berikutan suspek tidak memilih mangsa dan membaling cecair berbahaya itu tanpa tujuan.

Katanya, sejak awal tahun ini, pihaknya menerima 10 laporan berkaitan simbahan cecair berbahaya dan dua kejadian di Brickfields membabitkan tiga wanita termasuk seorang parah di muka dan badan.


“Kami sudah menghantar sampel cecair ke Jabatan Kimia dan anggota polis sudah ditempatkan di kawasan Bangsar dan Brickfields yang menjadi tumpuan penyerang misteri yang menunggang motosikal berwarna gelap,” katanya, semalam.



Wan Bari berkata, kes disiasat mengikut Seksyen 352 Kanun Keseksaan yang boleh membawa hukuman penjara tiga tahun atau denda RM1,000 atau kedua-duanya sekali jika sabit kesalahan. Beliau berkata, orang awam yang mempunyai maklumat berhubung lelaki misteri atau kejadian terbabit diminta tampil membantu siasatan.

Sebelum ini, lapan murid tahun enam termasuk empat murid perempuan pernah menjadi sasaran penyerang misteri itu ketika mereka menunggu van sekolah untuk pulang ke rumah masing-masing di hadapan sebuah sekolah kebangsaan di Bangsar.


Mereka didatangi seorang lelaki menunggang motosikal Yamaha Lagenda sebelum melempar bungkusan plastik berisi cecair. Itu kali kedua kes seumpama itu berlaku di sekolah berkenaan.

No comments:

Post a Comment