CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

sila tinggal kan link anda disini =)

Penaja

ads

Monday, April 4, 2011

Masak Telur Guna Handphone



Assalamualaikum..

Sekarang ni semua benda2 pelik yg aku baca mesti rase cam nk pos kat blog jer..hehe
Korg layankan je la eh...=D TENKIU!

Entri yg menarik aku baca kat blog Atiey Azha...thanks dear sbb bg share =)
Rase cam mau berkongsi ngn korg semua.Kalau korg gayut lme2 kan mesti panas jer lubang telinga korg tu sampaikn telor pon blh msk dek krn kepanasan yg terhasil dr gelombang hp tu.



Korang blh cube sendri kat umah (sape yg bajet kaya dan tak syg kredit).Sepatutnye eksperimen ni diajar di sekolah-sekolah supaya pelajar-pelajar semua sedar tentang kebaikan dan keburukan hp ni. Kalau nak lebih berkesan , gunalah handphone yang murah-murah (tiruan) je sebab kadar radiasinya lebih tinggi berbanding handphone yang canggih manggih .

Yelah , handphone yang canggih manggih tu mungkin ditapis sikit tahap radiasinya . Apapun , radiasi tetap ada dan paling penting boleh masak okey ! Satu ujikaji radiasi telefon bimbit ke atas telur telah dijalankan . Bahan digunakan sebiji telur dan dua buah telefon bimbit . Persediaan adalah seperti dalam gambar di bawah .


Panggilan di antara dua telefon diaktifkan selama lebih kurang 65 minit . Hasilnya seperti berikut :

15 minit – tiada apa yang berlaku
25 minit – telur mulai panas
45 minit – telur telah panas
65 minit – telur telah masak

Rumusan : Radiasi dari telefon bimbit mampu untuk mengubah protein telur . Bayangkan apa yang ia dapat buat kepada protein otak korang bila korang berbual untuk tempoh yang panjang menggunakan telefon bimbit .

Oleh itu , lagi lama korang bergayut lagi tinggi potensi korang untuk dapat penyakit . Antara penyakit yang disebabkan radiasi handphone ialah Kanser Otak .


p/s: SEKARANG NI NAK BELI HANDPHONE KENA CHECK TAHAP RADIASI JGK,SELAIN CANTIK  DAN BYK APPLICATION! 

No comments:

Post a Comment